لوله کاروگیت:

لوله کاروگیت یکی از انواع لوله های پر کاربرد با ویژگی های منحصر بفرد و ساختاری ویژه می باشد. لوله کاروگیت لوله دارای دو لایه مجزا است که از پلی اتیلن با چگالی بالا تولید می شود. لایه بیرونی لوله های کاروگیت به صورت مارپیچی بوده و حلقه‌ هایی متحدالمرکز و لایه درونی آن نیز صاف و صیقلی می باشد و به همین دلیل از لوله های کاروگیت برای عبور مایعات و سیالات صنعتی استفاده و بهره برداری می شود و مایعات بدون داشتن فشار به راحتی می توانند از لوله عبور کنند. شیار های موجود در لایه بیرونی لوله کاروگیت نیز باعث می‌شود تا مقاومت لوله افزایش پیدا کند. معمولاً لایه درونی لوله کاروگیت فاضلابی از جنس فولاد یا پلی‌اتیلن سنگین است. وجود چین خوردگی و فنری ساخته شدن لوله های کاروگیت در لایه بیرونی آن باعث می شود لوله کاروگیت استحکام و مقاومت بیشتری در برابر تنش و فشار بالا داشته باشد.

مواد اولیه تولید لوله کاروگیت:

مواد پلی اتیلن (PE) توسط پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود. پلی اتیلن خانواده ای از پلیمر ها از چگالی کم تا مواد با چگالی بالا را توصیف می کند، هر کدام دارای ویژگی های عملکردی متفاوت هستند. اولین مواد لوله بازرگانی در دهه 1950 تولید شد اما این ها با پلیمر های با کارایی بالا امروز بسیار متفاوت است.

ترکیبات با کیفیت بالا لوله کاروگیت مناسب برای تولید لوله های آب با ترکیب تمام مواد افزودنی لازم با پودر پلیمر به روشی بسیار کنترل شده تولید می شود. افزودنی ها از پلیمر در برابر تخریب در طول تولید و طول عمر آن محافظت می کنند. سپس این ترکیبات توسط تولیدکننده مواد اولیه با توجه به شرایط مشخصات مورد آزمایش قرار می گیرد.

لوله های دوجداره کاروگیت برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ در آمریکا ساخته شدند و اولین تحقیقات آن از سال ۱۹۶۰ در موسسه تحقیقات کشاورزی آمریکا شروع شد و به دنبال موادی بودند که هم از پلاستیک ساخته شده باشند هم بتوانند فشار خاک را برای مدت طولانی زیر خاک تحمل کنند و هم قیمت بالایی نداشته باشند و برای اولین بار در ورودی زهکشی آب مزرعه ها از آن ها استفاده و بهره برداری شد. این اولین تجربه ی آن ها بسیار موفقیت آمیز بود و سرعت کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد و انتقال سیالات را به میزان زیادی ساده کرد. بعد از آن تحقیقات زیادی برای بهتر کردن ظاهر لوله ها در طول سال های مختلف انجام شد تا اینکه لوله ها به شکل های امروزی رسیدند و در آینده امکان این را پیدا کرده اند که بیشتر با دانش روز هماهنگ شوند و حتی امکان نصب لیزر برروی آن ها هم فراهم شود.

لوله کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای زهکشی آب، در زیر پل ها، حمل مواد اسیدی و بازی، لوله های فاضلاب آدم رو، پس آب های صنعتی و مورد استفاده قرار می گیرد ولی استفاده عمده آن ها در جهان و ایران در لوله های فاضلاب است و به همین دلیل به این مدل از لوله، لوله ی فاضلاب هم گفته می شود.

روش تولید لوله کاروگیت:

· لوله کاروگیت

· لوله اسپیرال کاروگیت

لوله ‌های دوجداره کاروگیت با وزنی کم اما استحکام فراوان که جهت انتقال پسماند های شهری و آبرو‌ های با فشار داخلی دو برابر مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرند. به ‌منظور تمیز کاری و لایه روبی داخلی لوله کاروگیت هر چند وقت یک‌ بار آن‌ ها را واترجت شستشو ‌نمایند.

ویژگی های لوله کاروگیت:

· قیمت ارزان.

· عایق حرارتی.

· مقاوم در برابر سایش.

· مقاومت در برابر مواد شیمیایی.

· در برابر مواد شیمیایی مقاوم است.

· در برابر حلال های آلی مقاوم است.

· وزن کم نسبت به انواع سایر لوله ها.

· در مقابل اشعه ماوراء بنفش مقاوم است.

· در مقابل گرماي سرما و گرما مقاوم است.

· استحکام بالا و انعطاف پذیری و استحکام کششی.

· لوله کاروگیت پلی اتیلن دارای چرخه عمر طولانی است.

· در برابر محیط های اسیدی و گاما، بسیاری از حلال ها و مواد شیمیایی مقاوم است.

لوله کاروگیت و مقاومت آن در برابر ضربه:

لوله های کاروگیت در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. در پروژه ها و برنامه های بزرگ صنعتی، این ویژگی باعث می شود اجرا و کاهش هزینه های اجرایی آسان شود و از طرف دیگر هزینه های پروژه را کاهش می دهد.

لوله کاروگیت و مقاومت آن در برابر حمله جوندگان و میکروارگانیسم ها:

به دلیل کمبود ارزش غذایی و سختی لوله کاروگیت و اتصالات آن، جوندگان نمی توانند به آن ها آسیب برساند و به همین دلیل لوله های کاروگیت طول عمر طولانی تری را به شما تضمین می کنند.

عدم نیاز به حفاظت کاتدی برای لوله های کاروگیت:

به دلیل مقاومت لوله های کاروگیت در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی، نیازی به محافظت کاتدی نیست.

اتصالات لوله کاروگیت:

لوله های کاروگیت ایده آل ترین انتخاب برای استفاده در سیستم های زهکشی آب ناشی از طوفان در زیر خاک، سیستم های آبیاری مزرعه، مناطق مسکونی و موارد دیگر هستند. راه حل های لوله کاروگیت را می توان در هر نقطه از زهکشی پلی اتیلن استفاده کرد و حتی سیستم های آبیاری را به لوله های کاروگیت متصل کرد.

مشخصات فنی لوله کاروگیت:

· حداکثر فشار تست: 4.3 PSI (29.6KPA)

· حداکثر دمای کارکرد: 140 درجه فارنهایت متناقض

کارخانه تولید لوله کاروگیت:

تولید کننده لوله دوجداره کاروگیت پایپ گستر در تولید لوله دوجداره کاروگیت پس از انجام تحقیقات فراوان و تکیه بر دانش مدیران و واحد تحقیق و توسعه خود توانسته است که تغییراتی (انحصاری و مبتکرانه) در قالب های کاروگیتور ایجاد کند که نتیجه آن لوله ‌ای بسیار مقاوم تر، با کیفیت‌ تر و با عمری طولانی ‌تر نسبت دیگر لوله‌ های دوجداره کاروگیت در کشور باشد.

کارشناسان فروش لوله کاروگیت پایپ گستر همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله های کاروگیت برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند.

جهت راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله کاروگیت و استعلام قیمت لوله کاروگیت به وبسایت لوله کاروگیت پایپ گستر مراجعه نمایید و یا با متخصصان و کارشناسان پایپ گستر از طریق شماره تماس های 09123837042 و 02144374305 در ارتباط باشید.